Laos & Noord- Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Heleen - WaarBenJij.nu Laos & Noord- Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Heleen - WaarBenJij.nu

Laos & Noord- Thailand

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

17 Maart 2014 | Thailand, Sukhothai

Lieve mensies!

Na een skypesessie met de familie leek het mij (en vooral mama) een goed idee om weer eens even een update te schrijven!

Momenteel zijn Carlijn en ik weer herenigd (jippieee!) na 3 weken met onze boyfriends rond te hebben getourd. Op mijn verjaardag ben ik 's avonds Thijs gaan ophalen van het vliegveld, spannend en fantastisch om elkaar weer te zien na zo'n lange tijd. Na een uur wachten bij de uitgang (meneer was naar het verkeerde visumloket gelopen op de airport) zagen we elkaar weer, en kwamen alle emoties natuurlijk even los. We werden tijdens een innige omhelzing vrolijk toegelachen door Thaise reisleiders die dit soort taferelen waarschijnlijk dagelijks zien.

Toen was het tijd voor de vuurdoop van Thijs, en hij noemde de Aziatische hitte als een ''tropisch zwemparadijs'', en dat is te begrijpen als je nog een lange broek, bergschoenen en een trui aan hebt ;p. Na een dagje Bangkok zijn we naar Oost- Thailand gevlogen en de grens naar Laos overgestoken. Een dag later zijn we naar Champasak vertrokken, een prachtig klein dorpje aan de Mekong. De eerste dag zijn we meteen met fietsen op een primitieve boot naar het eilandje Don Deaung gegaan, en hebben daar rondgefietst. Een supermooi primitief eilandje waar blanke mensen nog aardig een attractie zijn. Op een gegeven moment wilden we wat drinken, en ploften we neer bij wat lieve vrouwtjes die verbijsterd waren dat er toeristen drankjes kwamen kopen. We hebben daar een uur doorgebracht met kijken naar langslopende koeien, jongetjes met klapperpistooltjes, ruziende vrouwtjes en een religieuze optocht. Kortom: alle hoogtepunten van Azie!

Na Champasak zijn we naar de idyllische 4000 islands vertrokken, en hebben daar lekker gerelaxt en een dag gekayakt. Dat was verdomde hard werken op een stille stroom, maar wel ontzettend mooi. Na een paar dagen zijn we begonnen aan een tocht die toch wel hels bleek te worden, van het uiterste Zuiden naar Luang Prabang in het Noorden. Na een stop in Taekek en Vientiane kwamen we na drie dagen aan. We hebben wel gelachen in de bus, omdat hele families verhuizen. Er lagen zakken rijst in het gangpad, scooters op het dak (hoe dan??) en op een gegeven moment werden er bij een houthandel een stuk of 10 deuren ingeladen. Wat wel irritant is is dat de bus overal stopt waar mensen uit willen stappen. Vriendelijk allemaal maar de reis duurt daardoor nogal lang.

In Luang Prabang aangekomen hebben we een leuk guesthouse gezocht en zijn we lekker een paar daagjes rond gaan lopen. De tweede dag zijn we naar een heel mooi waterval complex geweest, met prachtig blauw water en overal plekken om te zwemmen. Vanuit Luang zijn we met de slowboat in twee dagen naar de grens met Laos gegaan. Slowboat is zeker een aanrader, we hebben hele leuke mensen ontmoet (Christian uit Zweden en Charlie uit de UK), waar we overdag mee hebben gekaart, en savonds lekker mee hebben gegeten en biertjes gedronken! Wij begonnen 7 maart aan de Gibbon Experience, en dat was zeker weten de highlight! Ziplinen over de jungle, Gibbons spotten, 's nachts luisteren naar geluiden om je heen in de jungle (Thijs: ER ZIT EEN VLEERMUIS IN DE TENT!!), en verblijven in een prachtige boomhut met vrij uitzicht over de jungle.

Vervolgens zijn we via Chiang Mai terug naar Bangkok gegaan, en moesten we helaas afscheid nemen, wat voor mij wel effe zwaar viel. Gelukkig zag ik Carlijn de volgende dag alweer en konden we elkaar een beetje troosten. Na twee dagen waren we weer vol goede moed en nu vervolgen we onze reis naar Noord-Thailand. Gisteren zijn de in Kanchanaburi naar de Bridge over the river Kwai geweest, een indrukwekkende brug gebouwd door de slaven van de Birmese spoorlijn.

Nu zijn we in Sukothai en hebben vandaag rondgescooterd tussen prachtige tempels. Morgen gaan we richting Chiang Rai en moeten we een dag visumrunnen om onze visa te verlengen. en over een weekje kan ik Daphne weer in mijn armen sluiten in Chiang Mai!! :D ontzettend veel zin in! Vanuit daar vervolgen we onze reis naar Laos, en nadat Daphne terugvliegt gaan Carlijn en ik richting Vietnam.

Zo, dat was het even voor de komende tijd, tot snel maar weer!

Heleen

• 17 Maart 2014 - 10:17

Pim En Marijke:

Hoi Heleen,

Jullie hebben een indrukwekkend programma en het lijkt mij een overweldigende indruk die je krijgt van al die verschillende plaatsen en belevenissen.
    Thijs was er ook heel enthousiast over en heeft mooie foto's laten zien.
    Het was natuurlijk kort, maar wel fijn, denken wij.
    Nu weer verder met Carlijn en Daphne en we hopen dat je nog veel moois gaat beleven.
    Nog bedankt voor je kaart!
    liefs,
    Pim en Marijke

• 17 Maart 2014 - 10:36

Maartje:

Heerlijk om weer eens een beetje bijgepraat te worden! enjoy poepies! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 17 Maart 2014 - 15:21

Merel Kors:

Heleentje Gorris, fijne avonturen weer jongedame!

Alvast hele vele plezieren toegewenst met Daph.
    Kussie

• 17 Maart 2014 - 15:42

Richelle:

Wat klinkt alles ontzettend mooi en indrukwekkend. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik kijk uit naar nog meer mooie reisverhalen. Veel liefs <3!

• 17 Maart 2014 - 19:11

Thijs:

Je bent zelf een vleermuis